• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tog lån i Norge betalade inte tillbaka, nu brev från domstol

assad786

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Mars 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag är en icke-EU-medborgare. När jag bodde i Norge tog jag några konsumtionslån (ca 500 000 norska kronor) för min mammas medicinska behandling. Intresset var så stort. Jag kunde inte betala tillbaka och åkte tillbaka till mitt land. Nu har jag kommit till Sverige i år. Jag har fått ett brev från norska domstolen via svensk domstol där det står att jag måste svara på skuldfordran fram till juni. Efter erkännandet kommer de att inleda konkursförfarandet. Jag är redan i konkurs. Jag har inga pengar att ge dem.

Jag är student här och får ett stipendium på 10 000 kr. Jag har två barn. Jag bor i en hyreslägenhet. Kan de arrestera mig för detta?
Min fru har lite pengar på sitt konto. Jag har också en bil, lite pengar på bank och PC, mobil etc. Kan de ta dem? Kan de söka igenom lägenheten efter kontanter?
Hur ska jag tackla detta? Jag är väldigt stressad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Du hamnar nog inte i fängelse men dom kommer troligtvis utmäta dina saker och pengar!
 

Den hopplöse

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Januari 2022
Meddelanden
47
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Jag är en icke-EU-medborgare. När jag bodde i Norge tog jag några konsumtionslån (ca 500 000 norska kronor) för min mammas medicinska behandling. Intresset var så stort. Jag kunde inte betala tillbaka och åkte tillbaka till mitt land. Nu har jag kommit till Sverige i år. Jag har fått ett brev från norska domstolen via svensk domstol där det står att jag måste svara på skuldfordran fram till juni. Efter erkännandet kommer de att inleda konkursförfarandet. Jag är redan i konkurs. Jag har inga pengar att ge dem.

Jag är student här och får ett stipendium på 10 000 kr. Jag har två barn. Jag bor i en hyreslägenhet. Kan de arrestera mig för detta?
Min fru har lite pengar på sitt konto. Jag har också en bil, lite pengar på bank och PC, mobil etc. Kan de ta dem? Kan de söka igenom lägenheten efter kontanter?
Hur ska jag tackla detta? Jag är väldigt stressad.
hur lyckades du få så mycket i lån i Norge, vad krävs, vilka förutsättningar hade du och vilken bank beviljade lånet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 828
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Jag är en icke-EU-medborgare. När jag bodde i Norge tog jag några konsumtionslån (ca 500 000 norska kronor) för min mammas medicinska behandling. Intresset var så stort. Jag kunde inte betala tillbaka och åkte tillbaka till mitt land. Nu har jag kommit till Sverige i år. Jag har fått ett brev från norska domstolen via svensk domstol där det står att jag måste svara på skuldfordran fram till juni. Efter erkännandet kommer de att inleda konkursförfarandet. Jag är redan i konkurs. Jag har inga pengar att ge dem.

Jag är student här och får ett stipendium på 10 000 kr. Jag har två barn. Jag bor i en hyreslägenhet. Kan de arrestera mig för detta?
Min fru har lite pengar på sitt konto. Jag har också en bil, lite pengar på bank och PC, mobil etc. Kan de ta dem? Kan de söka igenom lägenheten efter kontanter?
Hur ska jag tackla detta? Jag är väldigt stressad.

Betala är enklaste sättet att tackla saken
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 836
Mottagna reaktioner
7 212
Poäng
4 807
Är det samma person som startar dessa trådar om att man tagit lån i Norge????
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 828
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Ja det är samma
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 836
Mottagna reaktioner
7 212
Poäng
4 807
Tänker på Split!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp